Verse voeding eten met sporten

28 februari 2022
5
fruit bestellen

Padel is een intensieve racketsport waarbij alle vier de spelers constant actief bezig zijn. Springend op de voorvoeten volgen alle spelers continu het balletje en staan zij paraat om snel te reageren. Komt het padelballetje bij hen in de buurt dan moeten zij snel en adequaat de bal terug over het net slaan. Het liefste met een krachtige slag. Van een intensief potje padel krijg je daarom honger. Maar ook vóór en tijdens een padel training is verse voeding al heel belangrijk! Verse, hoogwaardige voeding geeft je de noodzakelijke energie voor tijdens het sporten. Lees hieronder een aantal voedingsrichtlijnen die een optimale sportprestatie stimuleren. Om jouw sportprestatie te bevorderen doe je onder andere fruit online bestellen. Fruit is de meest efficiënte padel voeding.

Voeding voor vóór het sporten

Een goede maaltijd bestaand uit verse voeding eet je 2 tot 3 uur voor het begin van het sporten. Drink je hierbij ook nog een halve liter vocht, dan heb je voldoende energie en vocht voor een inspanning. Kun je kort voor jouw sport training of wedstrijd nog wat extra energie gebruiken? Dan is het verstandig een stuk fruit te eten. Fruit bevat een vorm van suiker, fructose die door het lichaam verwerkt wordt als glucose en snelle energie. Bananen zijn een effectieve bron van energie vlak voor het sporten. Bananen hebben namelijk zowel eenvoudige en complexe koolhydraten die snel verwerkt worden door het lichaam en niet zwaar op de maag zullen drukken.

fruit bestellen

Voeding voor tijdens het sporten

Tijdens het sporten is hydratatie erg belangrijk. Tijdens sporten verlies je veel water in de vorm van zweet. Tijdens en na het sporten dien je het verloren vocht weer aan te vullen tot het originele niveau. Anders raakt het lichaam uitgedroogd. Vind je het moeilijk om genoeg vocht te drinken, dan kun je het beste fruit kopen. Fruit zit boordevol suikers en vitamines die het lichaam ondersteunen tijdens een sportprestatie. Bovendien bestaan fruitsoorten zoals perzik, mandarijn, sinaasappel, blauwe bes en watermeloen voor meer dan 85% uit water. Wil je verse voeding voor tijdens het sporten, dan doe je dus vers fruit bestellen! Sportrepen en sportgels kunnen ook helpen om je energie tijdens een padel wedstrijd of toernooi op peil te houden.

Lees ook:  Wat is Padel tennis

Voeding voor na het sporten

Voor een optimale sportprestatie is het niet handig om vlak voor of tijdens het sporten een grote maaltijd te nuttigen. Na het sporten wordt dit echter wel aangeraden. Goede, verse voeding eten na het sporten helpt bij het spierherstel. Om sneller te herstellen na een padel training of wedstrijd is het essentieel dat je goed eet, drinkt en je voldoende rust pakt. Na het sporten heeft het lichaam hoogwaardige koolhydraten en vetten nodig voor energie en eiwitten voor spierherstel. Voor het beste herstel nuttig je je eerste maaltijd binnen 1 á 2 uur na het sporten. Een eiwit shake is een veelgebruikt middel na het sporten. Een eiwit shake geeft je lichaam de noodzakelijke eiwitten, vult de vochtbalans aan en is makkelijk te bereiden en mee te nemen.

Probeer deze richtlijnen uit bij jouw volgende padel partij en ervaar wat voor jou werkt. Ieder lichaam is natuurlijk anders en wat voor mij werkt, hoeft niet voor jou te werken. Net zoals padel schoenen passend moet zijn voor een optimale sportprestatie is de juiste voeding ook net zo belangrijk!

Uitgelicht

Wat is padel?

Padel regels: hoe werkt het?

Recent

The Padellers

Hoe kun je padel en vechtsport combineren?

Comfortabele trainingspakken voor padel

Hoe kies je een racket voor padel tennis?

© Alles over padel - 2022
Made with
Web Wings